Campania pentru Viorica: probabil că se putea şi mai prost de atât :)

Alegerile prezidenţiale nu au, în teritoriu, o miză la fel de mare ca alegerile locale. De fapt, aceasta este o abordare greşită a liderilor judeţeni şi centrali care nu înţeleg că, dincolo de confortul oferit de un număr cât mai mare de aleşi locali, poziţia lor este cu atât mai stabilă şi mai întărită dacă sunt învingători şi în alegerile prezidenţiale, respectiv parlamentare.

Pentru alegerile prezidenţiale din acest an, complet defazaţi se prezintă social-democraţii, confirmând astfel teoria că în teritoriu nimeni nu îşi dă silinţa în campania electorală sau în precampanie, toată lumea aşteptând directive „de sus”, pentru simplu fapt că… „aşa se face, aşa s-a procedat dintotdeauna, cu centralizare la Bucureşti”; după cum ne-a declarat un social-democrat.

La Bucureşti, liderii nu sunt specialişti în comunicare şi advertising, prin urmare apelează la firme de profil. „Nenorocirea” e că acele firme nu sunt în contact direct cu realităţile din teritoriu, nu cunosc foarte bine specificul fiecărei localităţi în parte ori a străzilor unde, spre exemplu, urmează să fie amplasate bannere electorale. Aşa se face că, în această campanie electorală, avem afişe unele peste altele, pentru că toţi specialiştii de la Bucureşti au vrut „cele mai bune zone”, conform cotaţiilor oferite de firmele specializate din teritoriu, însă fără să se deplaseze în teritoriu să vadă exact despre ce este vorba. La Constanţa, întâlnim bannere imense cu Viorica Dăncilă, candidatul PSD la alegerile prezidenţiale, în cele mai neinspirate zone: în intersecţia cu drumul spre Ovidiu ori spre staţiunea Mamaia (bulevardul Aurel Vlaicu), la doar câţiva paşi de un bloc unde, de asemenea, tronează un banner imens cu acelaşi candidat. Care este rolul să fie două bannere imense unul după altul? Impactul vizual, repetiţia, se imprimă imaginea în mintea alegătorului – bla-bla-uri. În realitate, şoferii blocaţi în trafic se irită şi… cam atât. În schimb, pe un bulevard unde afişajul era net mai bun pentru orice candidat, şi anume pe bulevardul 1 Mai, nici un banner cu Viorica Dăncilă! Ne putem delecta în schimb cu afişe ale celor de la Dedeman, ale unui dealer de automobile etc.

Însă, de departe, cea mai stupidă localizare a unui banner cu Viorica Dăncilă o sesizăm la doi paşi de Primăria Constanţa, pe o clădire. Am fost curioşi să aflăm şi cât plăteşte PSD pentru a avea imaginea cu Dăncilă pe contrases! – adică, să nu o vadă nici un şofer care tranzitează zona: 1.000 de euro /lună! Preţurile pentru bannere de dimensiunile celui amintit se negociază de la 700 de euro şi până la 2.000 de euro pe lună, în funcţie de zonă şi vizibilitate. De ce au ales PSD-iştii să dea 1.000 de euro pentru un banner pe care şoferii nu îl văd, pentru că strada este cu sens unic, iar afişul este pe partea fără vizibilitate pentru cei aflaţi în trafic? „E o zonă de confort pentru cei care lucrează în instituţii care momentan sunt conduse de social-democraţi – Primărie, Consiliul Judeţean”, ne-a explicat una din persoanele implicate în strategia de advertising a social-democraţilor. Perfect! Adică, PSD vrea să se asigure că angajaţii primăriei se duc cu zâmbetul pe buze la muncă, ştiind clar că în drumul lor se intersectează cu Viorica Dăncilă. Ghinion, însă! Angajaţii primăriei ajung la serviciu cu maşina, iar pe bulevardul Tomis nu prea vezi picior de pieton, întrucât nu este zonă de promenadă, iar activitatea magazinelor este în colaps.

*publicat, parţial, în Replica de Constanţa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *